zondag 15 mei 2011

Songfestival

Donderdag is er al een bericht geplaatst over het Eurovisie songfestival, maar dat ging vooral over Nederland en België. Zelf kijk ik meestal wel naar het songfestival, omdat het gewoon geweldig is om de meest belachelijke, vals zingende acts uit te lachen. Gelukkig zijn er altijd ook nog een aantal goede nummers bij. Donderdag werd bekend dat Nederland en België allebei niet door mochten naar de grote finale, die Azerbeidzjan gisternacht gewonnen heeft. Ik (Valerie) heb voor jullie wat informatie over Azerbeidzjan opgezocht.

Ell en Nikki wonnen voor hun land Azerbeidzjan met het liedje 'Running Scared'. Als je het nummer nog niet gehoord hebt (omdat je gisteren niet kon of wilde kijken), hier kun je het nog eens terugluisteren.


Ik wilde het filmpje van de clip (van YouTube) in mijn post zetten, maar ik ben niet echt een techneut en het werkte allemaal weer eens niet zoals ik wilde, dus je moet zelf maar even naar de link toe gaan. ;) Ik zal nog eens gaan uitzoeken hoe dat allemaal werkt.

(update: Valerie, ja de andere jwz, pastte het even aan. Nu werkt hij wel!)

Ell (de zanger) reageerde na de uitslag 'Ik ben de gelukkigste man ter wereld,' Nikki was zo ontroerd dat ze alleen maar 'Thank you' kon zeggen. De hoofdstad van Azerbeidzjan is Bakoe, dus misschien is daar volgend jaar wel de finale van het 57e songfestival.

Na Azerbeidzjan eindigden Italië en Zweden. Dit was de top-3 van de finale:
01. Azerbeidzjan: Ell & Nikki – Running Scared 221 punten
02. Italië: Raphael Gualazzi – Madness of Love 189 punten
03. Zweden: Eric Saade – Popular 185 punten

Nu is het maar te hopen dat Nederland en België volgend jaar weer wél in de finale komen (voor Nederland is dit inmiddels al 7 jaar geleden, België werd vorig jaar nog 6e met 'Me and my guitar' van Tom Dice), want wij willen ook wel weer eens het songfestival winnen!

Heb jij naar het songfestival gekeken? En wat vond jij het beste (en meest slechte) nummer? Laat even een reactie achter! x Valerie

1 opmerking: