donderdag 28 april 2011

Hey iedereen! Vandaag schrijf ik een blog over 3 boeken die je moet gelezen hebben + ik heb er een persoonlijke score bij gegeven.

De hongerspelen van suzanne collins.
Katniss Everdeen woont in het 12de en armste distrect vzn heel Panem, het land dat ooit bekend stond als Noord-Amerika. Met haar moeder en haar zusje Prim leidt ze een armmoedig leven, getekend door het keiharde regime van het welvarende Capitool. Jaarlijks worden de Hongerspelen uitgevaardigd: 24 door loting aangewezen tributen, een jongen en een meisje uit elk distrect, gaan een strijd op leven en dood met elkaar aan. En dit jaar wordt Prim uitgeloot


Katniss weet dat de hongerspelen een doodvonnis voor haar jongere zusje betekenen en besluit haar plek in te nemen. Onder het oog van de hele bevolking van Panem, die de strijd als bron van vermaak volgt, begeeft ze zich in de gemanipuleerde arena. Gevangen in een meedogenloos en corrupte politici komt Katniss voor de keus te staan: hoe ver zal ze gaan om te overleven?


•De flap luid: Wees gewaarschuwd dit boek neemt je leven over! Wel ik heb het boek gelezen en het klopt. Eenmaal je begonnen bent, moet het uit. De schrijftster houd er een hoog tempo in, zo wordt je meegesleurd door een hele achtbaan aan gedachten, gevoelens etc. Elk eind van een hoofdstuk bevat wel een cliffhanger. Mijn persoonlijke score voor dit boek is een 9/10.


Valsspel van Mirjam Mous.
De letters springen voor mijn ogen. Ik lees het bericht en dan nog een keer en nog een keer alsof het zal veranderen, of nog beter: verdwijnen, als ik het maar vaak genoeg lees. Maar de tekst blijft net zo zwart en nadrukkelijk aanwezig als de inkt aan mijn vingers.
Dit staat er:
SHIT, VAL. IK GELOOF DAT IK EEN VROUW HEB VERMOORD.


Fin zit in een Spaanse politiecel. Hij wordt verdacht van moord. In het begin maakt hij zicht nog niet echt zoegen. Valerie komt hem vast snel helpen. Fin heeft haar tijdens het backpacken ontmoet en sindsdien zijn ze onafscheidelijk. Val spreekt Spaans en is zijn tolk. Ze hoeft alleen maar even tegen die agenten te zeggen dat Fin op het moment van de moord bij haar was en dan laten ze hem vrij.
Maar Val komt niet opdagen. En wat nog veel erger is: de politie gelooft Fin niet. Er zijn namelijk een heleboel aanwijzingen dat hij de waarheid verdraait. Fin raakt steeds dieper in de problemen. Kan hij zijn onschuwd bewijzen?



•Dit boek is vrij eenvoudig geschreven, wat niet afneemt dat het een goed boek is. Bepaalde stukken zijn eentonig, maar op sommige momenten moet je verder lezen. Ik geeft dit boek een 7/10.


Zielen van Stephenie Meyer.
Wandelaar, de gastziel die melanies lichaam gekregen heeft, wist al dat het moeilijk was om in een mensenlichaam te wonen: de overweldigende emoties, de levendige herinneringen. maar één ding had ze niet verwacht: de vorige bewoonster weigert haar geest te laten overnemen.Melanie vult Wandelaars gedachten met beelden van jared, de man van wie Melanie houdt. Wandelaar kan zich niet verzetten tegen de herinneringen van haar lichaam, en ze verlangt naar de man die ze nooit heeft ontmoet. Dit is het begin van een romantisch en meeslepend verhaal over twee meisjes geliefde…



•In het begin is dit boek zeer ingewikkeld, maar naar mate je verder leest begrijp je er meer van. Dit boek is van de twillight schrijfster Stephenie Meyer en ik vind dat dit boek en betere verhaallijn, opbouw en tempo heeft als de twilight boeken. Mijn score voor dit boek is een 8/10.


Tot volgende donderdag!

Veel liefs, Melissa

2 opmerkingen:

  1. Zielen is écht zo'n mooi booek! die moet je gewoon eens lezen hebben. Het is idd een ingewikkeld boek maar dat maakt hem jusit speciaal. w

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik had nooit gedacht dat ik ooit weer van mijn herpes zou genezen, ik heb sinds juli vorig jaar herpes, tot ik op een dag op internet op zoek ga naar iemand die een getuigenis aflegt over hoe Dr. Ogala hem helpt zijn herpes te genezen met zijn natuurlijke kruidengeneeskunde, ik was zo verrast toen ik de getuigenis zag, en ik moet ook contact opnemen met de kruidendokter (Dr Ogala) via zijn e-mail die de dame aanraadde aan iedereen die ook hulp nodig zou kunnen hebben. Ik ben deze man van harte dankbaar omdat hij mijn gezondheid heeft hersteld en mij weer een gelukkig mens heeft gemaakt. Iedereen die mogelijk met hetzelfde probleem wordt geconfronteerd, dient vriendelijk contact op te nemen met Dr Ogala via e-mail: ogalasolutiontemple@gmail.com of WhatsApp +2349123794867

    BeantwoordenVerwijderen