vrijdag 18 maart 2011

Super maan!

Hoi, het is zaterdag: WEEKEND dus + het is Valeriedag! Jammer genoeg heb ik bijna examens :c. Maar goed vandaag zal ik jullie vertellen over iets dat zich vanavond voor doet: de super maan!


Vandaag, 19 maart, zal de maan het dichtst staan van de aarde sinds 1993. Dit gebeurt maar 1 keer om de 20 jaar! Dus ik ga zeker kijken :D. De maan zal 'slechts' 356.577 km van de aarde verwijderd zijn. 


Sommige astrologen maken zich zorgen dat dit negatieve effecten zal hebben op het klimaat. Een astroloog zei: "Er zullen geen aardbevingen noch vulkaanuitbarstingen zijn. Tenzij ze natuurlijk sowieso zouden gebeuren, ook zonder het perigeum van de maan." Dus hier is er al geen reden om zorgen over te maken! Maar wat denken ze dat er dan wel gebeurt? "De Aarde zal een lager ebgetijde en een hogere vloed kennen dan gewoonlijk. Niets om je zorgen over te maken." Natuurlijk zijn er enkele 'believers' die al voor de aardbevingen in Japan dachten dat er iets zou gebeuren. Zij denken dat de supermaan de aarde zou vernietigen. En natuurlijk proberen die believers heel het gebeuren in Japan te linken aan de maan.


Wat zullen we zien?
We zullen de maan groter en helderder zien dan normaal, ik ben benieuwd! 




Zo dit was het! Als er meer dingen zijn die ik te weten kom nadat de super maan er is. Zal ik die binnenkort ook posten!
See you later xx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten