donderdag 17 maart 2011

Dromen

Dromen


Hallo! Hier is Melissa weer op Donderdag! Vandaag heb ik voor jullie een blog geschreven over dromen, enjoy!



In het verleden zag men dromen als boodschappen van de goden en gaven ze er zelf een betekenis aan, maar op de dag van vandaag weet men precies wat onze dromen betekenen.Toen ik nog niet samen was met mijn liefje, droomde ik dat ik zijn hand telkens streelde en niet wou loslaten. Dit betekende dat ik mijn gevoelens duidelijk wou maken en nood had aan contact. Wil jij weten wat jou droom betekent? Check dan deze site: http://www.droominfo.nl/


Je kan je droom zelf bepaalen. Er zijn héél ingewikkelde technieken voor, maar meestal lukt het ook op een makkelijke manier. Wil je bevoorbeeld een droom waarin je overleden opa in voor komt? Wel, dan moet je die dag vaak aan hem denken, ook is het doeltreffender als je een foto of een voorwerp dat je aan hem doet herinneren bij je hebt. Voor je gaat slapen moet je een leuk moment samen met je opa zo gedetaieerd mogelijk voorstellen.


Weetjes:

• Binnen 5 minuten na het ontwaken ben je de helft van je droom vergeten, Na de 10 minuten ben je 90 % vergeten.
• Mensen die blind werden na hun geboorte kunnen gewoon beelden zien in hun dromen. Mensen die blind geboren zijn zien geen beelden, maar hebben dromen die nét zo levendig kunnen zijn, waarbij hun andere zintuigen betrokken zijn: geluid, geur, aanraking en emotie.
• Ieder mens droomt (behalve in zeer uitzonderlijke psychische gevallen). Als je dénkt dat je niet droomt, dan is dat alleen omdat je ze vergeten bent.
• Niet iedereen droomt in kleur.
• Je kan 4 tot 7 dromen hebben in één nacht.
• Dieren dromen ook.
• In onze dromen zien we alleen gezichten die we al kennen, ons brein vind geen nieuwe gezichten uit!
• De meest beleefde emotie tijdens dromen is angst. Negatieve emoties komen vaker voor dan positieve emoties.
• Dromen spreken in een symbolische taal. Als je een bepaald teken doorkrijgt in je droom, dan heeft die waarschijnlijk een diepere betekenis.
• Als de dromer zich bewust is van het feit dat hij droomt, is dat een Lucide droom.



Slaap deze nacht zacht en droom maar lekker over Divanti!
Tot de volgende!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten