woensdag 16 maart 2011

Hoi Allemaal! Het is vandaag weer eens woensdag en woensdag is Selindag in Divantiland dus hier ben ik dan maar weer.
Ik denk niet dat jullie het weten maar ik doe vakantie/weerkendwerk in een bloemenwinkel. Als 'bloemist' kom ik dus wekelijks in aanraking met allerlei bloemen in verschillende geuren en kleuren. Maar welke bloem geef je nu wanneer? En welke kleur betekend nu wat? Lees verder en je komt het te weten!

Elke keer als er een jongen/man een bloem komt halen voor zijn geliefde is de roos de meest gekochte bloem. Wat niet raar is, de roos staat centraal voor een bloem die lang mooi blijft. En dan vooral de rode roos. Rood is de kleur van de liefde, vriendschap en warmte. Ideaam voor wat extra romantiek dus!Wil je iemand verrassen met een rode roos? Kies dan voor de Grand prix of de Bakararoos, deze 2 rozensoorten zijn erg sterk en blijven lang goed!

Is er geen rode roos in de buurt? Een roze roos kan ook nog altijd! Want roze staat ook centraal voor romantiek en vriendschap maar ook voor geboorte, blijdschap en zachtheid. Een zeer mooie bloem vind ik de gerbera (spreek je uit als gabera). Het ziet er misschien een beetje raar uit, maar toch straalt deze bloem zachtheid uit. Dus, is je tante net bevallen van een dochter? Geef dan een roze gerbera!

De lente is een aatocht dus kan je altijd een gele narcis cadeau geven. Waarom een gele narcis? Wel, geel staat voor de groei, energie, optimisme en een nieuw begin of voor de lente. De narcis, ookwel een paasbloem genoemd, staat symbool voor de lente en voor pasen. Dus is een gele narcis perfect voor deze tijd van het jaar! En geef toe, deze bloemen stralen toch vrolijkheid uit?!


Op de afbeelding zien jullie een oranje lelie. Oranje staat voor de kleur van de aandacht, om een kleur die energie, , plezier sportiviteit, bewegingen, jeugdigheid uitbeeld. Daarom vind ik dat de lelie perfect past bij de kleur oranje.
Extra tip; Heb je stuifmeel van een lelie op je kleren? Demp dit niet met een doekje maar hars het met plekband om blijven plekken te voorkomen!

Wit, de kleur van onschuld en tederheid. De meest reine kleur van allemaal. Een witte bloem wilt zeggen dat je gelooft in de onschuld, in de waarheid. De kleur wit staat ook symbool voor de perfectheid en volmaaktheid, voor de stilte en de kalmte. Ik weet niet waarom, maar ik vind wit het mooist bij een ochidee. De orchidee of de phallaenopsis is een zeer breekbare maar zeer mooie bloem. Het straalt zuiverheid en schoonheid uit, net zoals de kleur wit.

Voila, dat was mijn blog voor vandaag! Ik hoop dat jullie er wat aan hebben en dat je nu weet welke bloem je wanneer moet kopen! Nog even 1 ding: wil je wat lente en kleur in huis brengen? Kies dan nu voor verschillende kleuren primula's. Deze bloemen zijn niet zo duur maar blijven wel lang en zijn erg kleurrijk!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten