donderdag 3 maart 2011

Albino

Hey bloggers!
Ik ben het weer, Melissa. Vorige week heb ik met Emma van dag geruild, omdat even beter uitkwam normaal gezien post ik mijn blog altijd op donderdag. Vandaag ga ik het hebben over Albino's!

Albinisme is het aangeboren ontbreken van het pigment melanine in haar of huid, waardoor de huid geheel of gedeeltelijk wit is. Rode ogen is ook een kenmerk van een Albino. Die huid is erg gevoelig voor de zon en verbrandt snel. Het wordt algemeen beschouwd als een afwijking.

In verschillende gebieden in Afrika, zoals in Burundi en Tanzania, beweren de mensen dat Albino's magische krachten hebben. Daardoor worden sommigen van hen daar vermoord en hun lichaamsdelen verkocht. Zo werd in Burundi een zesjarig meisje in november 2008 als vierde slachtoffer in korte tijd aan stukken gehakt. In Tanzania waren op dat moment dertig albino's vermoord in de loop van het jaar. Ledematen en genitaliën van albino's zouden voor duizenden dollars verhandeld worden aan "tovenaars".
Maar gelukkig zijn er veel organisaties die zich bekommeren over het welzijn van Albino's.




Er zijn ook albino dieren. De Albino dieren worden net als de albino mensen verstoten van hun soortgenoten, alleen maar omdat ze "anders" zijn.












Hopelijk hebben jullie wat geleerd van mijn blog. Tot volgende donderdag!
Veel liefs, Melissa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten