zondag 27 maart 2011

Eyeliner aanbrengen

Het is weer zondag, dus tijd voor mijn blog (Valerie 2)! Ik wil deze keer in het blog aandacht besteden aan het aanbrengen van eyeliner en dan vooral aan het aanbrengen van eyeliner bóven het oog, omdat dat toch voor sommige mensen lastig is de eerste keer.






(een subtiel lijntje) eyeliner vind ik er altijd erg mooi uitzien, maar je moet het wel goed kunnen aanbrengen. Dat wil zeggen dat de lijn mooi recht, vloeiend en niet te dik mag zijn. Zelf gebruik ik nooit eyeliner onder mijn ogen, omdat je ogen dan kleiner lijken (tenzij je met wit oogpotlood een lijntje maakt, dan lijken je ogen juist groter). Ik zal jullie nu in 2 stappen leren hoe je mooi eyeliner aan kunt brengen.


Stap 1: Trek een lijntje op de bovenkant van je oog met een oogpotlood of een eyeliner. Zorg dat het lijntje aan het uiteinde nog een stukje (naar boven) doorloopt. Dit zorgt voor een wakkere blik. Zorg dat het lijntje vloeiend is en niet te dik en laat het niet te ver doorlopen! Tip: Steun met je elleboog op de wastafel, zodat je arm niet te veel beweegt tijdens het aanbrengen. Stap 2: Om de eyeliner iets suptieler te maken kun je wat donkere oogschaduw het lijntje wat vervagen zodat het iets zachter eruit ziet. Zorg dat je niet te veel oogschaduw gebruikt en dat je het mooi laat uitvloeien over je ooglid.

Nog een paar laatste tips:


# Breng de eyeliner altijd vóór de mascara aan.


# Als je licht haar hebt en lichte ogen, kan zwarte eyeliner hard overkomen. In dat geval kun je ook een bruine kleur gebruiken.


# Oefen eerst een keer thuis om een lijntje aan te brengen boven je oog, dit gaat meestal niet in een keer goed en het is niet handig om dit uit te proberen op een dag dat je naar school toe moet (en je dus op tijd klaar moet zijn).


Succes! x Valerie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten