zaterdag 26 maart 2011

Examenstress

Hoi! Valerieday :D, vandaag zal ik schrijven over tips tegen examenstress. Dinsdag begin ik met mijn examens en ik zit nu al vol met stress :c. Ik zal hier tips geven hoe je er van af komt en zelf zal ik ze toepassen.

- Zorg ervoor dat je een overzichtelijke planning hebt met wat je nog moet doen en wat je al deed.

- Als je veel leerde of een goed examen maakte, beloon dan jezelf vb. met een ijsje,..

- Praat erover! Dit kan met je ouders, je oma, vrienden,... Zo kun je je gevoelens kwijt :D.

- Als je begint met een examen, kun je het beste eerst en vooral je naam, klas, nummer invullen zodat je dit later niet vergeet!

- Leer niet vlak voor een examen. Als je de dag ervoor leert en dan nog een goede nachtrust hebt dan is alles opgeslagen in je langetermijngeheugen. Leer je net ervoor dan is het alleen maar opgeslagen in je kortetermijngeheugen, en deze informatie herinner je pas 30 minuten echt goed! Herhalen is iets anders ;).

- Zoals ik al zei, slapen!!! Vergeet het echt niet.

- Vaak is het goed om je even te ontspannen, dan kun je even alles van je af zetten.

- Als je een vraag niet weet, panikeer niet! Als ik panikeer dan heb ik het gevoel dat ik alles vergeet.

- Als je moet studeren, zorg ervoor dat het rustig is, zonder lawaai enzo!

- Eet gezond.



Zo dit was het! Ik hoop dat je er iets aan hebt, als je examens hebt laat even hieronder iets weten! Alvast succes.
xx Valerie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten