donderdag 24 februari 2011

Glee

Lieve lezers,
Mijn naam is Emma en ik ben 12 jaar. Ik post een blog op dinsdag maar door omstandigheden heb ik het afgelopen dinsdag niet kunnen doen, om de dame te vervangen die toen is ingevallen, ga ik nu een blog posten. Volgende week is het de normale regeling, ik dinsdag en Melissa donderdag!

In mijn eerste blog ga ik jullie wat vertellen over Glee.

Als ik ‘Glee’ zeg denken de meeste mensen aan zingen, dansen of één van de lekkere jongens zoals Finn, Kurt, Puck = Noa, etc. Logisch, want daar gaat de serie ook over. Maar er zijn een paar facts, die de meeste mensen niet weten. Bijvoorbeeld dat de acteurs audities hebben gedaan voor hun personages!
Zoek maar eens op YouTube op: ‘Auditions Glee’ en je zult er wel wat vinden. Ook (maar dat merken sommige wel) worden de stemmen tijdens de liedjes mooier gemaakt. Deze mensen kunnen wel goed zingen, maar niet zó goed. Als ze zo konden zingen als in de serie zouden ze al wereld beroemd geweest zijn en niet eens auditie hoeven te doen, want al deze acteurs waren voor hun rol in Glee nog niet beroemd. Nog een fact: als jij fan bent van Glee, word je een ‘Gleek’ genoemd, ik ben zelf ook een Gleek, heel veel mede gSm-ers ook! En jij? Laat het achter in je reactie.
Door Glee krijgen vele tieners de zin om ook te beginnen zingen en dansen. Op YouTube vind je ook vele parodies (= nagemaakte clipjes maar dan met humor (niet altijd) erin), gemaakt door meestal Amerikanen. Misschien hebben we er binnenkort een nieuw zangtalent bij, want er zijn ook vele meisjes en jongens die een liedje uit Glee nazingen. Ik heb bij mijn dansles een paar weken op ‘Mercy’ in de Glee-versie gedanst, dat was erg leuk. Wil je nog meer liedjes beluisteren/nazingen/op dansen, in de Glee-versie?

Typ dan in in YouTube ‘Glee (naam van het liedje)’.
Klik hier om naar de officiele website van Glee te gaan.


Kortom, Glee is erg populair. In Amerika, Nederland, België, over heel de wereld.
Liefs, Emma.

1 opmerking: