vrijdag 25 februari 2011

Glazuur op muffins? Geen probleem!

Hey iedereen! Dit is mijn allereerste post, dus ik zou me even voorstellen. Ik heet Astrid, ik woon in Nederland en ik ben 14 jaar oud. Ik verjaar op 8 juli, lekker in de zomer haha. Het enige nadeel is dat heel veel dan op vakantie zijn en er dus bijna nooit visite komt.. Maarja, ik zit in de 3e van het atheneum en ik moet over een maand (zoiets?) mijn profielkeuze maken. Ik ga EM (economie en maatschappij) doen. Ik ben de enige van de klas, op een paar jongens na dan, die dat gaat doen. Ik hoop dus dat ik mijn contacten wat uit kan breiden als ik bij nieuwe mensen in de klas kom. Daarnaast hou ik van dansen, zingen, tekenen, schrijven, lezen, fotograferen en shoppen! En ik ben ook helemaal nagellak-obsessed haha, dit was het?
Oh voor ik het vergeet; Veel leesplezier!

Ik ga het deze keer over muffins hebben! Iedereen kent ze wel, die heerlijke, kleine cakejes. Ze zijn heel gemakkelijk te maken tegenwoordig met vele bakmixproducten! Ik ga dus niet uitleggen hóe je ze maakt, maar hoe je ze kan versieren! Dat doen namelijk niet veel mensen, terwijl het beste gemakkelijk is en het er toch gelijk een stuk beter uitziet. Ik ga het deze week hebben over glazuur!


Misschien wist je het nog niet, maar je kan glazuur heel gemakkelijk zélf maken! Vaak hoef je niet eens extra producten aan te schaffen ook. Je maakt glazuur met water en poedersuiker. Als je gekleurd glazuur met een smaakje wilt, moet je ranja kopen. De smaak en de kleur worden hetzelfde als die van de ranja. Het is natuurlijk ook mogelijk om een kant-en-klaar'pakje in de supermarkt te kopen, maar persoonlijk vind ik het zelf maken veel leuker.

Benodigdheden;
- water of ranja
- poedersuiker
- schaaltje
- klopper
- lepeltje

Bereidingswijze;
- pak een schaaltje en doe daar een scheut water of ranja in (niet teveel!!!)
- doe er een hele bult poedersuiker bij
- mix het door elkaar met een klopper (heb je geen klopper? Geen probleem, het kan ook met een vorkje!)
- nog niet tevreden met de dichtheid van het glazuur? Doe er nog wat poedersuiker of water/ranja bij!
- als je tevreden bent met hoe dik het glazuur is geworden, smeer je het met een lepel over de afgekoelde muffins óf je dipt de muffins met de bovenkant in het schaaltje
- eventueel nu garnering óp het glazuur aanbrengen zodat het mooi blijft plakken (niet verplicht)
- laat de muffins een tijdje staan of zet ze even in de koelkast om het glazuur hard te laten worden.


Ik hoop dat je er wat aan hebt en het misschien zelf ook nog wel uit gaat proberen! De komende 2 weken ga ik het óók over muffins hebben, maar dan een andere versieringsmethode, dus blijf mijn berichten lezen.
Tot volgende week!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten