dinsdag 24 mei 2011

Vakantie Special I

Hoi! Het is bijna zo ver, nog ongeveer een maand en dan is het vakantie!
De vakantie staat bij veel tieners bekend als 2 maanden stressloos leven, festivals, stranden, warmte en plezier!
De komende weken ga ik een vakantiespecial maken. Dit zal bestaan uit 4 of 5 delen met elk een onderwerp om je klaar te stomen voor dé perfecte vakantie. Vandaag beginnen we met de locatie. Waar je op vakantie naartoe gaat is van groot belang, als je geen leuke locatie hebt, dan heb je wss ook geen leuke vakantie. Maar daar heb je divanti dan, met Divanti beleef je de bestr vakantie ooit!





Praag.
Praag is de hoofstad van Tsjechië. Ik hoor jullie al denken; huh Tsjechië?
Wel, de laatste jaren is dit land geëvolueerd van een oorlogsgebied naar een heuse cultuurschat.
Praag is niet meteen de beste stad om op een strand te gaan liggen zonnebaden,
wie naar Praag gaat moet eerder een liefhebber van kunst en geschiedenis zijn.
Ben je dat niet? Geen probleem, deze hoofdstad heeft genoeg winkelstraatjes
en shoppingscentra te bieden. Je bent meer dan een weekje zoet om alle leuke winkeltjes en
boetiekjes bezocht te hebben!
Ik wil echt eens een keer naar deze wondermooie stad gaan!
De wereldberoemde Praagse Lentes schijnen wondermooi en heerlijk warm te zijn.
Ik ben alvast overtuigd!













Van Tsjechië naar Frankrijk. Wie Frankrijk zegt, zegt meestal Parijs. En hoewel deze
romantische stad wondermooi is wil ik jullie toch een andere kant van FR laten zien:
Saint Tropez.
Dit zomers stadje is echt een pracht locatie voor als je maar 1 ding wilt: luieren in de zon!
Saint Tropze is een stad waar ook veel beroemdheden hun vakantie doorbrengen,
zo sit Elthon John er elk jaar weer maar ook zegt de Famili Pitt-Jolie niet neen.
Anyway, Saint Tropez is gewoon de toplocatie voor en vakantie vol
ZON, ZEE,STRAND & JONGENS!







Een van mijn beste vriendinnen gaat er elk jaar heen en zoals ik het hoor is het er prachtig!
Lloret de Mar is een stadje gelegen in Spanje.
Bij de vorige 2 locaties draaide het om cultuur en strand maar hier draait het om een
mengeling van beide.
In Lloret de Mar kan je in de voormiddag lekker gaan shoppen en de stad verkennen.
Wanneer het daarvoor te warm wordt in de namiddag kan je op het strand gaan zonnen
en wanneer de nacht valt kan je los gaan in één van de vele nachtclubs.
Een ideale mix dus!


Dit is écht mijn droomvakantie: Bora Bora!



Vorig jaar moesten we voor ons mondeling examen een vakantiebestemming voorstellen



en zo kwamen we bij Bora Bora. dit is een einland gelegen in de Stille Oceaan.
Op foto's ziet het er echt prachtig op alleen zijn er welk enkele nadelen die op het het net gevonden heb. Zo is er totaal geen nachtleven, er zijn geen winkelstjes op te shoppen en de uitstapjes zijn beprekt tot diepzeeduiken en kwallen kijken.
En daarboven komt dan nog eens dat het er duur is, héél duur.
Maar ondanks deze negatieve punten blijft het een droomvakantie.










Last maar zeker en vast niet Least: Didim!
Oke, ik moet eerst en vooral moet ik toegeven dat ik bevooroordeeld ben wat betreft Turkije aangezien ik zelf een Turkse ben maar Didim is echt prachtig!
Didim is zowat het Saint-Tropez van Azië maar dan net iets beter.
Elk jaar ga ik met mijn ouders en een vriendin 8 weken nar Didim en zelfs na die
8 weken ben ik Didim nog niet beu, als dat al niet genoeg wilt zeggen?
Neen, echt deze prachtige stad in Turkije moet je gewoon bezocht hebben!




Oke, dat was het voor deze week, volgende week ga ik proberen een blog te maken over hoe dat je kunt flirten/communiceren in het Spaans, Turks, Frans en Italiaans.
Ik kan wel niets beloven aagezien ik examens heb en aangezien zo'n blog best wel veel voorbereiding vraagt. Anyway, ik wens jullie alvast succes met jullie examens en tot woensdag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten