maandag 9 mei 2011

Oogkleur veranderen

Hoi iedereen!
Sinds ongeveer 2 jaar werk ik zelf heel veel met photoshop en als ik zo rond me heen kijk zie ik dat ik niet de enige ben! Photoshop is grafisch programma waarmee je eigenlijk HEEL veel kan. Veel mensen gebruiken het om foto’s te bewerken, maar je kan er ook layouts mee ontwerpen, tekenen, blenden etc. Nou is het altijd lastig om het onder te knie te krijgen en daarom zijn tutorials erg handig. Omdat ik het zelf heel leuk vind om het doen, maak ik een tutorial voor jullie! :D
Deze keer leer ik jullie de kleur veranderen van bijv. een oog. Wees niet bang, dit is ABSOLUUT niet moeilijk! Ik gebruik zelf trouwens Adobe Photoshop CS5, deze moet je legaal kopen maar illegaal kan je hem vast ook wel ergens downloaden. Ik heb hier geen link van, sorry. Je kan het trouwens ook met een oudere versie doen zoals CS3 of CS4.We beginnen met het openen van het oog in photoshop. Ik heb zo even dit oog gebruikt:
Pak nu een softe brush in de kleur die je het oog wilt maken en maak hem niet al te groot
Maak een nieuwe laag aan (Shift+Ctrl+N), zet de dekking (opacity) op 70% en kleur de iris in:

Echt mooi ziet het er niet uit hè?! Geen nood! Ga op de tweede laag staan, daarboven zie je de laageigenschap op normaal staan. Zet deze op kleur.

Gum hier en daar nog wat of zet de dekking van de laag zelf wat lager en TADA! Van een blauw oog heb jij een groen oog gemaakt!

Veel succes, ik hoop dat het een beetje lukt! Heb je nog vragen, laat dan een reactie achter! Doei, tot volgende week maandag! :)

1 opmerking: