woensdag 18 mei 2011

KRC Genk!

Hoi allemaal, ik heb vorige week nu kunnen posten maar nu ben ik er weer helemaal! Ik denk dat ik wel eens eerder heb gezegd dat ik in Genk woon en daarom gaat mijn blog deze week over de voetbalploeg van Genk. Ik hoor je nu al denken; Wat gaat ze nu over een dom clubje met 11 mannen die achter een bal aanlopen vertellen? Wel, KRC Genk is gisteren landskampioen van België geworden en dus vond ik dat ik er wel iets over moest posten, so enjoy!

Gisterenavond was de spanning te snijden in Genk. De blauw-witte ploeg moest of gelijk spelen of winnen maar verliezen was geen optie voor hen.
Het spel begon goed met erg veel kansen voor Genk, helaas grepen ze er enkele keer naast. Dat was niet het geval voor Standard, want net voor de rust scoorde Mangela voor het rood-witte team uit Luik. Wel werd dit doelpunt overschaduwd door de harde val van Carcela. Carcela - een speler van standard- raakt serieus gewond door een schop recht in zijn gezicht. Hij werd naar het ziekenhuis afgevoerd met een kraakbeenbreuk, een ingeslikte tong en 5 tanden minder.
-Maar toen keerde het tij en kwam de tweede helft eraan met maar 1 doel voor ogen voor de Genkeraren; scoren! En dat deden ze dan ook want dankzij Kennedy scoorde Genk gelijk maar ook kreeg deze zelfde speler een gele kaart omdat hij zijn T-shirt had uitgetrokken uit vreugde.

Maar toen kwamen de meest spannende momenten van de match; de laatste 8 minuten was de sfeer te snijden! Zou Standard nog scoren of zou Courtois -de keeper van Genk- de held van de avond worden? Het werd duidelijk de laatste optie want de jonge keeper van amper 19 jaar hield in de laatste minuten enkele zeer goede kansen van standard tegen.

Het is al sinds 2002 geleden dat het de Genkenaren lukte om landskampioen te worden maar dit jaar hebben ze het verdient en dat werd ook gevierd. De hele nacht door was het bijna onmogelijk om zonder oordopjes in slaap te vallen. In elk café, op elke hoek,... overal waren de supporters wel aanwezig. En aanwezig waren ze vandaag ook toen de Genk spelers geëerd werden op het stadsplein van Genk. Ik ga nu maar eens weer verder feesten dus tot volgende week!



Het spijt me als je niet erg voor voetbal bent maar vanaf volgende week ben ik er weer met een Summerspecial. Tot dan! XOXO, Selin uit genk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten