zondag 3 april 2011

De leukste week van de maand

Ja hoor, het is weer zo ver. Het is zondag dus ik (Valerie 2) mag weer een blog schrijven. En gisteren was blijkbaar echt mijn 'geluksdag' want de leukste week van de maand begon weer onverwachts. Ik werd ongesteld. Nu moet je wel weten dat als ik ongesteld ben, de hel losbreekt: Ik heb buikpijn, ben ontzettend chagrijnig tegen iedereen om me heen (lees: ouders en broertje) en voer de hele dag niets uit.

Om mezelf op te peppen en jullie te steunen in 'de zwaarste tijden van het leven' (overdrijven kan ook goed voelen), heb ik wat tips voor jullie:


# Tip 1:

Eet veel fruit, groente en calciumrijke producten. Normaal is dit ook al erg gezond, maar door dit te eten tijdens je menstruatie, wordt de buikpijn minder erg.

# Tip 2:

Sport! Door te sporten voel je je gezond, wordt de buikpijn minder en ben je minder chagrijnig. Ook al heb je geen zin om naar training te gaan, hijs jezelf toch uit de bank en beweeg weer even lekker.


# Tip 3:

Schaf een pittenzak aan. Ik heb zelf een 'joekeldoekel'. Het is een zak met pitten die je makkelijk kan opwarmen om op je buik te leggen. Het verlicht je buikpijn. Je kunt het niet alleen gebruiken als je ongesteld bent, maar ook als je nekpijn hebt (leg een verwarmde pittenzak in je nek) of als je ergens anders spierpijn hebt.

Hier kun je een joekeldoekel kopen [x]

Verder moet je vooral onthouden dat het gezond is als je ongesteld bent. Je bent vruchtbaar en daar moet je blij mee zijn. Er zijn genoeg andere vrouwen die zouden willen dat ze kinderen konden krijgen en het geeft aan dat je lichaam goed werkt.

Je komt de dagen ook weer wel door. :) x Valerie



1 opmerking: