woensdag 13 april 2011

De blender.

Helow!



Het is woensdag dus zitten jullie opgescheept met mij, met Selin. :)

Genieten jullie ook van de vakantie en de zon? Ik wel! Vorige week had ik jullie gezegd dat mijn blog zou gaan over Turkse trouwfeesten. Ik kwam op dit idee omdat ik 3 trouwfeesten vlak na elkaar had, en zo had ik genoeg foto-matriaal om alles uit te leggen. Eigenlijk een beetje té veel foto-matriaal en daarom verplaats ik de blog over Turkse trouwfeesten naar volgende week!
Vandaag gaan ik het hebben over wat je allemaal met een blender kunt doen. Haha, ik weet dat het raar klinkt maar ik heb met mijn verjaardag een blender gekregen, hoezo een raar cadeau? Maar ik was mijn buurmeisje erg dankbaar voor de blender toen ik ontdekte wat je er allemaal mee kunt doen. Milkshake? Smoothy? Allemaal geen probleem!



Milkshakes.
Een milkshake is een mengeling van ijs, melk en soms wat fruit. Het is een heerlrijk drankje voor een warme dag die je in alle smaken kunt drinken!Het enige wat je hierbij moet doen, is alles blenden in de blender. Dus je neemt 2 bolletjes ijs, een deciliter melk en blenden maar! Wil je er een smaakje bij?Voeg dan wat aardbeien, stukjes banaan, chocoladeschilfers of waar je dan ook zin in hebt toe.




Smooties.
Smoothies zijn eigenlijk milkshakes maar zonder ijs en met de mogelijkheid meer soorten fruit bij elkaar te blenden. Zo ben ik énorme fan van de Choco smoothie. Dit is een smoothie met banaan, chocolade, honing, appelsien en yoghurt. Het liefst van al meng ik er nog wat muessli bij, heerlijk!Maar je kunt eigenlijk álles bij elkaar mengen in een smoothie. Pas wel op met overweldigende smaken zoals banaan.
Ik drink mijn smoothies meestal als take away-ontbijt, lekker handig en snel!
Als je zelf een lekkere smoothie wilt maken, vind je op het internet zeker en vast genoeg recepten!






Zo, dat was het wel denk ik? Je kunt ook wat uien, wortels en tomaten in de blender gooien zodat ze makkelijker te bakken zijn in de pan maar dat heb ik nog niet uitgeprobeer.
Wel dames, ik ga nu een lekker milkshake maken en een dutje in de warme middagzon doen. Have fun! ♥













1 opmerking: