vrijdag 11 maart 2011

Versiering op muffins, kookles II.

Hey lezers! Ik weet dat jullie mij al bijna weer vergeten waren, daarom verfris ik jullie geheugen weer even; Ik ben Astrid. Ik ben een tijdje niet actief geweest, dit door school, te laat een blog willen posten en het ó zo leuke CARNAVAL! Excuses hiervoor en ja, jullie krijgen nog wel een keer een foto te zien van hoe ik ging naar carnaval. Ik zou er dan een blog bij maken zodat het een echte post wordt, deal? Veel leesplezier!

Ook deze keer ga ik het weer over muffins hebben, vorige keer hebben we besproken hoe je glazuur maakt. Deze keer ga ik het over de verdere versiering hebben! Denk hierbij aan snoepjes en ander eetbaar spul.
Hieronder zie je een overzicht van wat heerlijk is op een muffin (en wat er stiekem ook heel cute uitziet hihi).



Je zou het misschien niet denken, maar roze (of blauwe) muisjes zijn heerlijk op een muffin! Iedereen kent ze, iedereen lust ze en ze staan natuurlijk supercute. Je kan dit volgens mij wel bij iedere supermarkt halen aangezien ze natuurlijk ook heel veel worden gebruikt voor geboortes van baby's.





Ik denk dat jullie dit allemaal wel eens hebben gezien; Dr Oetker-producten. Ze zijn erg bekend, maar ook best wel prijzig. Deze potjes zitten allemaal vol met versiering voor op gebak, ijs en ook muffins! Het ziet er allemaal erg fleurig, schattig en leuk uit. En ze smaken ook helemaal geweldig. Ze zijn zelfs in verschillende maten en hoeveelheiden. Ze zijn per versiersel te koop, maar ook per 4! Verschillende smaken en kleuren. Het leukste is als je één koopt met 4 verschillende soorten. Zo kan je elke muffin uniek maken. Een echte aanrader!




Ook erg leuk (en vooral lekker!) om je muffins mee te versieren zijn smarties. Ze zijn lekker, handig en heel kleurrijk! Je kan ook deze overal wel halen, als je niet heel veel op je muffin wilt kun je ook kiezen om M&M's te halen en daarvan één in het midden te plaatsen. Ik raad dan de wat grotere M&M's aan zonder pinda (tenzij je met lekkerder vindt). Die zijn net iets groter en zijn ook zeker geschikt!

Voor elk soort versiersel geldt; Doe er glazuur onder! Anders blijft het niet plakken, maar zorg wel dat het glazuur al iets harder is geworden. Als het nog heel vloeibaar is blijft het ook niet goed genoeg plakken. Vergeten hoe je glazuur maakt? Kijk dan nog eens naar mijn allereerste post, daar staat precies hoe je het zelf maakt! Je leert ook hoe je het in verschillende kleurtjes en smaken kan maken.
Dit was het dan, mijn tweede post. Ik hoop dat je er weer wat van hebt geleerd en je het zelf ook weer eens gaat proberen! Ik ga volgende week een post houden over mode, dus hou Divanti in de gaten! Liefs, Astrid.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten