donderdag 10 maart 2011

Fast Food Fails: reclame vs realiteit.

Hoi, het is donderdag en dat betekend dat jullie blogger voor vandaag Melissa is!
Iedereen weet dat de reclamemakers hun producten mooier voorstellen dan ze in werkelijkheid zijn, ook met voedsel is dit zo. Ik heb voor jullie het internet afgespeurd!









De reclamemakers van McDonalds blijven min of meer realistisch, maar er zijn ook reclame's die hun voedels véél mooier voorstellen dan dat ze zijn..










Hier heb je even al de verschillenden technieken dat reclamemakers gebruiken om de consumenten te overtuigen.

•Om te zorgen dat hun product of merk goed onthouden wordt, gebruiken ze veel herhaling.
•Om de kwaliteit van hun product aan te tonen, maken de reclamemakers gebruik van getuigenissen van gewone gebruikers, experts, bekende personen etc.
•De techniek/thema dat ze gebruiken is heel belangerijk, dat zorgt voor mond-aan-mond reclame(doorvertellen). Desnoods, willen ze shockeren
•Reclamemakers maken vaak gebruik van vergelijkingen. Ze vergijken hun product met gelijksoortige producten, omdat tot de conclusie te komen dat hun product beter is.
•Een slogan en een logo zorgen ervoor dat het product onthouden wordt bv. Divanti~Once you have, you love it!
•Een doelgroep in stellen is zeer belangerijk, dat werkt doeltreffender.
•En ze stellen hun product natuurlijk altijd mooier voor dan dat ze in werkelijkheid zijn.




Dit was het weer, jullie mogen ook altijd reclame maken over Divanti hé. :)
Veel liefs, Melissa

1 opmerking: